Şantiye Gezisi
Kaba inşaat aşamasında olan projede 1. ve 2. bodrum katlarının kabası bitirilmiş.
Zemin katın döşeme,perde duvar,kiriş vs. betonları dökülüyor.
Bütün yapıyı taşıyan 6 adet çekirdek taşıyıcı var.Ve bu taşıcılar sirkülasyon elemanına döndürülmüş.
Fasuyle şeklinde olan bu taşıyıcıların yapımında bir hayli dikkat ve özen gösteriliyor.Merdivenler beton dökerken en dikkatli olunması gereken yerler.Çünkü ayrıntısı çok fazla.Ayrıca bu betonarme taşıyıcıların içindeki demir donatıları yapının diğer bölgelerinde bulunan perde duvar vs. gibi duvarlara göre daha sık.Bunun sebebi de bu taşıyıcıların en fazla yükü alması.
Deprem yönetmeliğine göre eskiden çiroz dediğimiz filizlerin arasındaki ara bağlantı elemanlarını bağlamak daha kolaydı fakat 1999 depreminden sonra bu değişmiş.Bu çirozlar köşede içe kıvrılarak kenetleniyorlar.Bu da hem işçiliği zorlaştırıyor hem de fazla zaman almasına sebep oluyor.
Şantiyede her projede olduğu gibi tasarımla uyuşmayan malzemeler ve çizimler var.Bunları genelde
inşaat mühendisleri ve proje sahasında çalışan mimarlar tespit ediyor ve değişmesi için ana ofise iletiyorlar.
Yapının dış çeperinde toprakaltında kalacak olan toprakaltı duvarlarında XPS ve Bitümün dışına bu malzemeleri stabil tutacak olan malzeme eskiden ''pişmiş toprak tuğla'' idi.Burada farklı bir malzeme kullanılıyor.''Bims'' denen bu malzeme birimler halinde birbirine geçerek oturuyor ve tamamen sıkıştırılmış taştan oluşuyor.İçinde bulunan taş ''POZA TAŞI''.
Bims Tuğlanın kullanım sebebi normal tuğlaya göre daha dayanıklı ve ekstra bir işçilik istememesidir.Ayrıca yangın ve su dayanımı da yüksektir.Ama başlıca kullanım sebebi kolay inşa edilebilir olmasıdır.
Bütün yapıyı taşıyan 6 adet çekirdek taşıyıcı var.Ve bu taşıcılar sirkülasyon elemanına döndürülmüş.
Fasuyle şeklinde olan bu taşıyıcıların yapımında bir hayli dikkat ve özen gösteriliyor.Merdivenler beton dökerken en dikkatli olunması gereken yerler.Çünkü ayrıntısı çok fazla.Ayrıca bu betonarme taşıyıcıların içindeki demir donatıları yapının diğer bölgelerinde bulunan perde duvar vs. gibi duvarlara göre daha sık.Bunun sebebi de bu taşıyıcıların en fazla yükü alması.
Deprem yönetmeliğine göre eskiden çiroz dediğimiz filizlerin arasındaki ara bağlantı elemanlarını bağlamak daha kolaydı fakat 1999 depreminden sonra bu değişmiş.Bu çirozlar köşede içe kıvrılarak kenetleniyorlar.Bu da hem işçiliği zorlaştırıyor hem de fazla zaman almasına sebep oluyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder